Alissa Rees

 
 

Alissa Rees

Alissa Rees is een concept en healthcare designer. Zij ontwerpt maatschappelijk relevante producten, waardoor zij wordt gezien als een van de ‘New mentality designers’. Naast het ontwikkelen van haar eigen producten, komt zij met oplossingen voor bedrijven of overheidsinstellingen en is als internationale spreker te vinden op verschillende podia’s.

Alissa Rees is afgestudeerd aan de design Academy Eindhoven met haar boek ‘ Humanising of the white building’. Geïnspireerd op haar eigen ervaringen als leukemiepatiënt, bevat het boek 20 concepten om het ziekenhuis meer menselijk te maken. Internationaal bekend is haar product de IV-Walk: een draagbaar infuus dat de mobiliteit in ziekenhuizen en thuiszorg stimuleert. Hiermee won zij onder andere de Accenture innovation Award 2017 en Vintura impact in healthcare award 2018. Ook haar andere producten zoals de ‘Baby Farm Toys, en ‘Hospichic’ werden internationaal geëxposeerd en gewaardeerd.

Zij spreekt over

  • Waarom zij designer werd en geen filosoof en hoe zij haar persoonlijke ervaringen gebruikt in haar ontwerpen.

  • Hoe zij het ziekenhuis wil vermenselijken. De kracht van ontwerpen en hoe ontwerpen kan bijdragen aan een betere wereld.

  • Tips over hoe je op een goed idee komt. Interactief brainstormen met Alissa Rees haar methodes en typische denkpatronen.

OVER HAAR TED X AMSTERDAM WOMEN TALK

As a former patient and current designer Rees turns the hospital into her playground. How can we humanize hospitals? She shares the 4 essential elements hospitals (and ourselves) tend to forget to increase the chance of healing. Alissa Rees is a concept designer and has a special interest in healthcare design. She finds solutions with a poetic touch. Rees graduated from the Design Academy Eindhoven in 2017 with twenty concepts to humanise the hospital. The concepts concerned communication, mobility, atmosphere, mental distraction and balance. Rees creates valuable concepts and solutions for municipalities and companies in different areas. She presented her work in cities as Milan, Paris, Rome, Dubai and Las Vegas and in several TV-shows. Her product the IV-Walk, a portable IV-pole that stimulates mobility, won multiple awards such as the Impact in healthcare Award 2018 and Accenture innovation Award 2017. Rees applies her unique way of thinking also in her profession as a speaker, short video director and design teacher. This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community

Opdrachtgevers

Naast lezingen doet Alissa Rees ook radio en televisie werk. Met haar werk verscheen zij in vele TV-programma’s, zoals De wereld draait door, Jinek, RTL Z, Tijd voor Max en bij de VPRO. Lezingen heeft zij onder andere gegeven aan het Rode Kruis, tijdens de CES Las Vegas, Press conference in Milan en Liege Design Week. Vaak gaan deze lezingen samen met exposities van haar ontwerpen.

Prijsrange

Het tarief voor een keynote ligt tussen de 1500 - 2500 euro exclusief BTW, inclusief reiskosten per opdracht. De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen.