dagvoorzitter training

“Als dagvoorzitter ben je cruciaal voor een succesvol event!”

Vind jij het geen probleem om in de spotlights te staan? Houd jij ervan om een dag of programma in goede banen leiden en schrik je niet van onverwachte omstandigheden? Stel jij gasten en het publiek op hun gemak en maak je snel verbinding? En weet jij op het goede moment de juiste vragen te stellen?

Kun je dit of zou je dit willen leren? Mooi! Dan is deze dagvoorzitter training op jouw lijf geschreven.

Ben je overtuigd?

Schrijf je direct in. De volgende editie start op 7 maart 2025.

 
 

Meer informatie

Wat maakt een event succesvol?

De vraag waar wij ons bij A Cup of Ambition toch wel dagelijks mee bezig houden. Met een gezonde bak ervaring als bezoeker en organisator van (online) events - van zalen van 5000 gasten (serious business) tot intieme online sessies met 20 aanwezigen - denken wij vooral terug aan de sprekers, het programma, de aankleding, soms wat show en natuurlijk de catering. Jij waarschijnlijk ook.. logisch! Toch ontbreekt hier nog een succesfactor die je écht niet mag missen. Vaak namelijk onderbelicht door de organisatie en beschouwd als vanzelfsprekend.

EEN STEENGOEDE DAGVOORZITTER

De beste dagvoorzitters zijn namelijk niet nadrukkelijk aanwezig, maar wel cruciaal voor een succesvol (online) event! Wat doet een dagvoorzitter eigenlijk allemaal? Joe, best wel veel! Heb jij de ambitie om te groeien als dagvoorzitters en jezelf deze skills verder eigen te maken? Dan hebben wij iets tofs!

wat ga je leren?

Als dagvoorzitter draait het event niet om jou, maar jij bent wél het visitekaartje. Hoe bewaak je die balans?

  • Staan als een huis. Weten welke elementen key zijn om op te focussen als dagvoorzitter

  • Wat is de ultieme voorbereiding?

  • Hoe je een goed gesprek voert met de opdrachtgever

  • Het aankondigen van sprekers en panelleden

  • Improviseren kun je leren! Wat doe je als….. het niet gaat zoals gepland.

  • De kunst van het vragen stellen

  • Hoe bewaak je de energie en zorg je dat mensen zich op hun gemak voelen?

  • Het online hosten van een evenement of bijeenkomst

 
 
 
 

Volgende editie

Startdatum: 7 maart 2025

  1. Trainingsdag: vrijdag 7 maart van 09:00 tot 17:30 uur bij de Hoorneboeg te Hilversum

  2. Online Masterclass (vervolg): maandag 10 maart van 10:00 tot 11:30 met als thema: succesvol online hosten

  3. Terugkom middag (vervolg): vrijdag 11 april van 14:00 - 18:00 uur in Utrecht @de Workshopruimte

    Investering: €1.250,- excl BTW

 

Wil je meedoen? Schrijf je hier in

Past de data niet? Meld je aan voor de wachtlijst!

Mocht je even willen bellen of sparren, plan dan een belletje in onze agenda.

 
 
 

meet the experts

We brachten voor jou de beste experts bij elkaar. Het zijn drie totaal verschillende dagvoorzitters, met elk hun eigen stijl, kracht en persoonlijkheid. We horen vaak terug dat dit een unieke opzet is. Wij vinden het namelijk zelf ontzettend belangrijk dat jijzelf de combinatie van stijlen kunt kiezen die bij jou als dagvoorzitter past.

 

Dorit Roest

Als dagvoorzitter staat garant voor interactie en een fijne en relaxte sfeer. Ze zorgt er voor dat verschillende programmaonderdelen logisch aan elkaar worden verbonden en dat alles samenkomt.

Ze laat je zien hoe je een sterke opening neerzet, goed afrond én hoe je ook jezelf meebrengt op het podium. Juist daarom zul je extra sterk de verbinding maken met je publiek en de gasten.

Roilien gaat al seizoenlang mee als award winning podcasthost en is op menig evenement te vinden als dagvoorzitter. Het interviewen en bevragen van haar gasten is op haar lijf geschreven.

Naast de kunst van het vragenstellen leert Rolien jou hoe je mensen verbindt in veiligheid, hoe je een goede en open sfeer neerzet en hoe je iedereen op z'n gemak laat voelen. Onmisbare elementen om als dagvoorzitter succesvol te zijn.

Team A Cup of Ambition

Annick Versluis, Britt Jacobs & Joya van den Boog woonden inmiddels meer dan 100 events bij. Wij houden ons continu bezig met de vraag: wat maakt een event succesvol! Vaak denken wij vooral terug aan de sprekers, het programma, de aankleding, soms wat show en natuurlijk de catering. Jij waarschijnlijk ook.. logisch! Toch ontbreekt hier nog een succesfactor die je écht niet mag missen. Een steengoede dagvoorzitter! En die skills, zijn schaars!

Daarom slaan wij de handen ineen met 3 sublieme dagvoorzitters; van hen gaan jij alle kneepjes van het vak leren. Wij nemen je mee gedurende de training en staan altijd klaar om te sparren, feedback te geven en je weer een stap verder te helpen.

 
 

Ervaringen & FAQ

 

FAQ - VEELGESTELDE VRAGEN

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden? Alles over annuleren, betalen en verplaatsen vind je hier.

Ik ben een ervaren spreker. Is deze opleiding interessant voor mij?
Ja, zeker! De opleiding is geschikt om je verhaal tot in de puntjes bij te schaven, je online zichtbaarheid te verbeteren en je stage presence nog meer te vergoten.

Ik heb geen ambitie om spreker te worden, maar geef wel vaak presentaties voor mijn werk. Is dit een goede match?
Absoluut! Je krijgt tips & tricks hoe je je verhaal kan vormen en hoe je stevig op het podium staat tijdens de Academy, jouw zichtbaarheid binnen je bedrijf heeft alles te maken met jouw personal brand. Wil je er uit springen? OWN THE STAGE!

Ik werk in loondienst. Is het mogelijk mijn werkgever de opleiding te laten betalen? Dat kan zeker. Wij werken vaker met bedrijfsprogramma's. We regelen het samen met je werkgever, de factuur gaat kan daar rechtstreeks naartoe. Het splitsen van het bedrag is ook mogelijk (deels werkgever, deels privé).

Kan ik de opleiding ook in delen betalen? Tuurlijk! Neem even contact met ons op, dan kijken we samen wat voor jou fijn is!

MEEDOEN MET DEZE OPLEIDING?

HEB JE NOG VRAGEN?
PLAN DAN DIRECT EEN BELLETJE IN ONZE AGENDA IN, DAT KAN VIA DEZE LINK