Awura Abena Simpe
Awura Abena Simpe
Awura is een multidisciplinaire professional, met een achtergrond in de advocatuur, het ondernemerschap en de media. Op basis van deze achtergrond heeft zij meer dan 10 jaar aan expertise opgebouwd in de verbinding met, de (persoonlijke én professionele) ontwikkeling van en de analyse van de doelgroep Gen-Now.
Ofwel de generaties: Gen-Alpha, Gen-Z en millennials.
Haar specialisme m.b.t. deze generaties is gekoppeld aan de thema’s softskills, inclusie en trends. Deze expertise heeft Awura ontwikkeld als ondernemer, als leidinggevende en als bestuurslid, én is in het bijzonder toegespitst op scholieren, studenten en starters.
Awura is haar carrière gestart als advocaat voor ondernemers in de creatieve sector. In de advocatuur adviseerde en procedeerde zij over vraagstukken met betrekking tot intellectuele eigendom (2013-2016).
In 2016 richtte zij een bedrijf op voor de persoonlijke én zakelijke ontwikkeling voor een community van zo'n tienduizend creatieven, door middel van maandelijkse evenementen, trainingen en een pop-up locatie in Amsterdam (2016-2021).
Na 5 jaar ondernemerschap en diverse schrijf-, presentatie- en adviesopdrachten voor zowel corporate als culturele opdrachtgevers, was zij sinds 2021 Managing Editor bij Cosmopolitan. In die rol was zij bezig met het management van de redactie, contentstrategie en trendwatching binnen de Gen-Now doelgroep.
Ook is Awura lid van diverse besturen, waaronder het Kruidvat Inclusie Bestuur (lid sinds de oprichting in maart 2022), waarbij zij de verschillende afdelingen van Kruidvat (o.a. marketing, HR en digital) elk kwartaal adviseert over diversiteits-, inclusie- en gelijkheidsvraagstukken.
Tenslotte is Awura onderdeel van diverse Gen-Now platforms, waaronder Late Night Talks (als talkshowhost) en The Empowerment Network (als moderator).
Awura is regelmatig in de media (TV, podcasts, kranten) en is recentelijk o.a. geïnterviewd door LINDA, Het Nederlands Dagblad en Het Parool. Ook is Awura ambassadeur voor diverse merken die populair zijn onder Gen-Now, waaronder Samsung, Lancôme en Rexona.
Zij spreekt over
Vanuit haar expertise op het gebied van crossmedia, community en carrière, spreekt Awura maandelijks op evenementen, in klaslokalen en in de media (tv, podcasts, kranten). Ook is Awura ambassadeur voor diverse merken waaronder Samsung, Lancôme en Rexona.
Boek Awuara als spreker over:
Carrière. En dan in het bijzonder over personal branding, loopbaanadvies en softskills (onderhandelen, netwerken en communicatie.
Community. Over communitybuilding (offline én online), diversiteit & inclusie, feminisme, en netwerken.
Crossmedia. Ze deelt al haar kennis over contentstrategie, branding in het gen-z/zillenial tijdperk en verschillende mediaplatformen
Haar talks zijn interactief, leerzaam en inspirerend!
Opdrachtgevers
Studenten - Universiteit Utrecht (seminar), Amsterdam University College (gastlessen), Rotterdam Business School (gastles), Hogeschool van Amsterdam (keynote);
Bedrijven - Deloitte (training), Accenture (keynotes), Clifford Chance (training), Triodos (training, podcast), Knab (talkshowhost), De Bijenkorf (host + panelmoderatie);
Merken - Lancome (host), Google/YouTube (keynote), Samsung (host), FOAM (co-presentatie);
Overige - Amsterdam Capital Week (panelmoderatie), B. Amsterdam (host), Nederlandse Vereniging van Journalisten (panel), SpotOn (talkshowgast).
Interviews: Advocatie, BvA, Pakhuis de Zwijger (video), Het Parool
Boeken: Vallen, Opstaan en Doorgaan & Seat at the table
Prijsrange
Het tarief voor een keynote van een uur of een halve dag modereren ligt tussen de €2.250 - €4.500 exclusief BTW, inclusief reiskosten per opdracht. De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen.