Awura Abena Simpe

 
 

Awura Abena Simpe

Awura Abena Simpe is haar loopbaan gestart als advocaat voor ondernemers in de creatieve sector. In de advocatuur adviseerde en procedeerde zij over vraagstukken met betrekking tot intellectuele eigendom (2013-2016).

In 2016 richtte zij een bedrijf op voor de persoonlijke én zakelijke ontwikkeling voor een community van duizenden creatieven, door middel van maandelijkse evenementen, trainingen en een pop-up locatie in Amsterdam (2016-2021).

Na 5 jaar ondernemerschap en diverse schrijf-, presentatie- en adviesopdrachten voor zowel corporate als culturele opdrachtgevers, is zij sinds 2021 Managing Editor bij Cosmopolitan. In die rol houdt ze zich bezig met het management van de redactie, contentstrategie en trendwatching binnen de zillennial doelgroep.

Zij spreekt over

Vanuit haar expertise op het gebied van crossmedia, community en carrière, spreekt Awura maandelijks op evenementen, in klaslokalen en in de media (tv, podcasts, kranten). Ook is Awura ambassadeur voor diverse  merken waaronder Samsung, Lancôme en Rexona.

Boek Awuara als spreker over:

Carrière. En dan in het bijzonder over personal branding, loopbaanadvies en softskills (onderhandelen, netwerken en communicatie.

Community. Over communitybuilding (offline én online), diversiteit & inclusie, feminisme, en netwerken.

Crossmedia. Ze deelt al haar kennis over contentstrategie, branding in het gen-z/zillenial tijdperk en verschillende mediaplatformen

Haar talks zijn interactief, leerzaam en inspirerend!

Opdrachtgevers

Studenten  - Universiteit Utrecht (seminar), Amsterdam University College (gastlessen), Rotterdam Business School (gastles), Hogeschool van Amsterdam (keynote);

Bedrijven  - Deloitte (training), Accenture (keynotes), Clifford Chance (training), Triodos (training, podcast), Knab (talkshowhost), De Bijenkorf (host + panelmoderatie);

Merken  - Lancome (host), Google/YouTube (keynote), Samsung (host), FOAM (co-presentatie);

Overige  -  Amsterdam Capital Week (panelmoderatie), B. Amsterdam (host), Nederlandse Vereniging van Journalisten (panel), SpotOn (talkshowgast).

Interviews:   Advocatie,   BvA,   Pakhuis de Zwijger (video),   Het Parool

Boeken:   Vallen, Opstaan en Doorgaan  &   Seat at the table

Prijsrange

Het tarief voor een keynote van een uur of een halve dag modereren ligt tussen de €2.250 - €4.500 exclusief BTW, inclusief reiskosten per opdracht. De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen.