Karlijn Kwint

 
 

Karlijn Kwint

Karlijn geeft talks, workshops en trainingen over personal branding. Ze helpt deelnemers om scherp te krijgen waar ze voor staan, om zichzelf en hun ideeën op de kaart te zetten binnen de organisatie en te bereiken wat ze belangrijk vinden. Hierbij kan je denken aan doelen voor hun eigen carrière, maar ook aan doelen gerelateerd aan de visie van het bedrijf en grote maatschappelijke doelen. In een samenwerking met Karlijn krijgen de deelnemers concrete handvatten om hun skills, karakter en visie in te zetten om hun ambities te bereiken. 

Met de studie Humanistiek op zak, een combinatie van psychologie, filosofie en sociologie, kiest Karlijn voor een diepgaande en praktische benadering. Tijdens haar studie koos ze voor een specialisatie in educatie en organisatiestudies, twee vakgebieden die samenkwamen in vakken omtrent coaching voor professionele ontwikkeling.

Als businesscoach helpt Karlijn ondernemers om zichzelf op een onderscheidende en authentieke manier op de kaart te zetten. Als spreker doet ze hetzelfde voor professionals binnen organisaties. 

Karlijn weet uit eigen ervaring hoe het is om de spotlight op te zoeken terwijl je je onzeker voelt, je toekomstdoelen nog niet helemaal scherp hebt en denkt ‘wat heb ik nou te vertellen.’ Deelnemers ervaren het als erg positief dat ze zich zo in haar verhaal herkennen én zien wat er mogelijk is als je jezelf niet klein houdt. Alle talks en trainingen zijn gebaseerd op een combinatie van eigen ervaring, wetenschappelijke kennis en het coachen van tientallen (inmiddels) succesvolle professionals.

Zij spreekt over

Personal branding om je dromen te realiseren - Elk mens staat ergens voor en heeft bepaalde dromen en ambities voor de toekomst. In een talk of training over personal branding draait het in een notendop om het volgende: (1) weten wie je bent, (2) worden wie je wilt zijn. (1) Gaat over het herkennen en erkennen van je talenten en kwaliteiten, maar ook het scherp krijgen van dat wat je écht belangrijk vindt en weten hoe je eigenlijk overkomt op anderen. (2) Gaat over je ambities, concreet weten waar je naartoe wilt groeien en hoe je je nog mag ontwikkelen om daar te komen. Je leert gebruik te maken van alle potentie die je in je hebt om te bereiken wat jij belangrijk vindt in het leven en in je carrière.

Ondernemerschap binnen bedrijven - Ondernemerschap wordt vaak gerelateerd aan een eigen bedrijf, maar ‘ondernemend zijn’ is natuurlijk ook gewoon een hele waardevolle eigenschap die je kan bezitten en een vaardigheid die je kan ontwikkelen. Het gaat over kansen zien en benutten, ambities hebben en najagen, waarde toevoegen en zowel professioneel als persoonlijk willen blijven ontwikkelen. Een talk of training over dit thema kan verschillende kanten opgaan. Een aantal voorbeelden:

  • Hoe kan je jezelf ‘verkopen’ als je door wilt groeien naar een volgende functie?

  • Hoe maak je je binnen de organisatie hard voor maatschappelijke thema’s die jij belangrijk vindt?

  • Hoe breid je binnen en buiten de organisatie je netwerk uit met relevante contacten, inclusief mensen die in eerste instantie onbereikbaar lijken?

Het overwinnen en omdenken van onzekerheden - Onzekere gedachtes en belemmerende overtuigingen zijn funest voor het bereiken van je doelen. We hebben er allemaal mee te maken, maar de één laat zich er meer door tegenhouden dan de ander. Hoe breek je hier doorheen? Hoe zet je onzekerheden aan de kant, of liever nog: hoe zet je je twijfels in als een tool om te bereiken wat je wilt? Er zit een enorme kracht in kwetsbaarheid, als je weet hoe je dit slim kan verweven in je communicatie en hoe je het inzet om je gunfactor te vergroten. Die onzekere gedachtes heb je toch al. Karlijn leert je hoe je ze overwint en/of handig inzet om te doelen te bereiken.

Afstemming op de organisatie - Karlijn vindt het belangrijk om elke talk/training af te stemmen op de wensen en context van de organisatie. Zo zorgen we ervoor dat de exacte inhoud aansluit bij dat wat de organisatie de deelnemers wilt bijbrengen, dat er voorbeelden worden genoemd waarmee de deelnemers zich direct in het verhaal herkennen en dat er opdrachten worden ingezet die concrete resultaten opleveren.

Opdrachtgevers - een greep uit haar recente talks

Voor Prorail gaf Karlijn tweemaal een training over personal branding voor veelbelovende jonge medewerkers in de organisatie, om hen te helpen om zichzelf binnen en buiten de organisatie in de kijker te spelen en hun grootse ambities waar te maken. Voor een samenwerking tussen Feminer & Aegon heeft ze een groep vrouwelijke young professionals een training gegeven over personal branding, waarin ze hen o.a. heeft geleerd wat je kan doen om een ijzersterke eerste indruk te maken en hoe je ervoor zorgt dat je onzekerheden je niet langer in de weg zitten maar ze juist vóór je kan laten werken. Voor Future Females Utrecht, onderdeel van een groot internationaal netwerk voor vrouwelijke professionals, sprak Karlijn over het overwinnen van angsten en belemmerende overtuigingen: How to 'just do it’. 

Prijsrange

Keynote / presentatie / training: €800 - €1200. De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen. Alle prijzen zijn exclusief BTW,  inclusief eventuele reiskosten per opdracht.

REACTIES VAN HAAR PUBLIEK

“Ik heb vaker trainingen gevolgd over jezelf goed neerzetten/verkopen, maar dat bleef altijd redelijk oppervlakkig. Ik vond het knap dat Karlijn ons in een korte tijd hele concrete handvatten heeft meegegeven, die mij hebben getriggerd om hier op een andere manier over na te denken. Daarnaast bleef ik de hele training goed aangehaakt, omdat ze een fijne gestructureerde opbouw aanhield en originele tips&tricks deelde met ons.”

“De ambitie straalde van Karlijn af, dit inspireert en motiveert! Ik vond het tegelijkertijd ook wel wat intimiderend en confronterend, maar dat heeft me juist daarom aan het denken heeft gezet over mijn eigen volgende stappen.”

“Karlijn nam ons tijdens de training mee in een aanstekelijke flow. Ze maakte haar voorbeelden heel concreet door ze toepasbaar te maken voor onze organisatie, waardoor het allemaal direct herkenbaar was. De tips en adviezen die ze gaf waren goed onderbouwt.”