Nike Ayinla

 
 

Nike Ayinla

Als sociaal ontwerper creëert Nike als geen ander creatieve en innovatieve projecten binnen haar studio. Van webapps tot nieuwe lespakketten in spelvorm. Daar ligt haar kracht: het tot leven brengen van creatieve ideeën en concepten. Haar unieke carrièrepad is ontstaan doordat ze op vierjarige leeftijd samen met haar familie naar Nederland kwam en opgroeide als Refugee Millennial (vluchteling).

Ondanks haar chaotische startpositie heeft zij haar leven vormgeven door middel van creatie. Door niet alleen te durven dromen maar ook door een structuur en rust te vinden op plekken waar dit nog niet bestond om weer iets nieuws te laten ontstaan. 

Nike studeerde Internationaal en Europees recht (gespecialiseerd in mensenrechten). Na haar studie was zij gedreven om andere en creatieve manieren te verkennen om sociaal/maatschappelijke vraagstukken op te lossen die verder gingen dan de juridische kaders. Goed beleid is het halve werk, maar de uitdaging ligt vaak in de uitvoering.

The rose that grew from concrete

Nike’s eigen context en groei speelde een essentiële rol bij haar visionair vermogen om complexe vraagstukken op een creatieve wijze te benaderen. In haar talks trekt Nike de pakkende vergelijking tussen het groeien van een bloem in onstabiele aarde omdat dit invloed heeft gehad in haar eigen ontwikkeling en bedrijf. Vanuit deze kennis wist ze een praktische blueprint te creëren. Met deze blueprint methode krijg je inzicht in je eigen blauwdruk.

Nike wil ondernemers en creatieve leiders laten inzien dat een gezonde cyclus & zenuwstelsel essentieel is voor jezelf en je organisatiesysteem. Door haar eigen bodem te herontwerpen, zette ze de chaos om in creativiteit, om haar leven opnieuw vorm te geven en een nalatenschap te bouwen. Met een goede dosis positiviteit en moed wil zij kwalitatieve projecten ontwikkelen die de wereld kunnen verbeteren.

“The Blueprint is your life on paper”

Zij spreekt over

(1) Het ontwerpen van je eigen gezonde organisatiesysteem

Design your own blueprint. Nike ontwikkelde een nieuwe methode gericht op onze organisatiesystemen. Dit begint bij je eigen systeem, namelijk jijzelf. Nike laat de relatie tussen een gebalanceerd zenuwstelsel en de voordelen van cyclische werken zien. Deze onderwerpen komen terug in de 3 peilers van de blueprint: career & wellness, financial wellness en balanced leadership.

(2) De balans tussen gezonde cyclische systemen & je zenuwstelsel 

Als sociaal ontwerper laat Nike ondernemers en creatieve leiders inzien dat een gezonde cyclus & zenuwstelsel essentieel en duurzamer is bij het leiden van je organisatie. Want zowel je persoonlijke en professionele productiviteit is afhankelijk van jouw eigen vermogen om waarde te blijven creëren in de wereld zonder jezelf of je team voorbij te gaan.

Nike geeft je de tools om hiermee je leven en je bedrijf vorm te geven. In deze praktische workshop helpt Nike jou om dit eigenaarschap te pakken en je eigen blueprint te maken om hiermee vanuit ons eigen bioritme te leven en werken.

Nike als moderator

Nike staat bekend om de moderatie in een sterk en open dialoog met het publiek. Dit doet ze als spreker maar ook als dagvoorzitter. Nike duikt in de achtergrond van een probleem, gaat in gesprek met verschillende partijen en brengt mensen samen. Met als uitkomst een oplossing die in de praktijk toepasbaar is.

Missie

Ik wil ondernemers en creatieve leiders laten inzien dat een gezonde cyclus & zenuwstelsel essentieel is voor jezelf en je organisatie. Zelf heb ik een hele chaotische startpositie gehad en door mijn eigen bodem te herontwerpen en mijn eigen cyclus af te stemmen op mijn creatieve projecten kon ik de waarde die ik wil creëren in de wereld met mijn onderneming vergroten.

Opdrachtgevers

The Selfmade Summit, PATTA, Crossing Border, DCK, Koninklijke Academie Voor Beeldende Kunsten, Mauristhuis, Het nieuwe instituut, TU delft en Pearle Conference (in Bulgarije & schotland).

Prijsrange

Het tarief voor een keynote van Nike ligt tussen de 1500 en 2000 euro exclusief BTW per opdracht. Het tarief voor een panelgesprek en/of Nike als moderator ligt tussen de 750 en 1800 euro.

De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen.