Rianne Roggema
Rianne Roggema
Rianne is een gepassioneerd ondernemer die haar reis begon op een ongewone plek: Myanmar. In 2013 verliet ze thuisland Nederland en verhuisde naar Yangon om een online onderneming voor Rocket Internet te starten. Terwijl de eerste internetkabels werden aangelegd, liep ze voorop bij het opzetten van een online verkoopplatform in een geheel nieuwe markt: het verkopen van auto's. Met veel plezier bouwde ze deze start-up. De ondernemersvlam was aangewakkerd en ze richtte een digitaal marketingbureau op in een nu bloeiend internetlandschap. Met klanten als Heineken, Volvo en ‘s lands grootste bank haalde ze een jaaromzet van $1 miljoen op. Het duurde niet lang voordat er een internationaal mediabedrijf aanklopte voor overname. Rianne verkocht haar bedrijf en werd benoemd tot CEO van het nieuwe fusiebedrijf. Haar team ging van de één op de andere dag van twintig naar tachtig mensen.
Dit was het keerpunt: ze wist dat ze haar passie voor efficiëntie en processen naar een nieuw niveau moest tillen. Het erven van een enorm team zonder consistente systemen of processen betekende dat ze een super heldere strategie moest implementeren met een werkend efficiënt systeem.Het succes van Rianne en haar bedrijf lag in duidelijke doelen stellen en direct faciliteren wat nodig is. Van IT tot beleid. Altijd waren de doelstellingen daarin leidend. De lessen die ze leerde als CEO vormen de basis van haar nieuwe bedrijf, Practic. Rianne traint leiderschapsteams om hun ideeën om te zetten in heldere, meetbare doelen en een duidelijk uitvoeringsplan.
TE boeken als dagvoorzitter
Werken vanaf het strand, "six figure months" en 4-uur durende werkweken: als je social media zou mogen geloven is ondernemen één groot feest. Door haar internationale ervaring als ondernemer weet Rianne als geen ander dat dit in niets is hoe het echte leven van een ondernemer eruitziet. Daarom maakt zij zich hard voor het échte ondernemers verhaal, met alle daarbij horende ups en downs, omdat ze gelooft dat die eerlijkheid ervoor kan zorgen dat andere ondernemers weer geïnspireerd naar huis gaan.
In haar podcast That One Thing zet ze haar internationale ondernemersreis voort: ze is op een missie om 100 ondernemers over de hele wereld te interviewen. Rianne komt dan ook het best tot haar recht op congressen en bijeenkomsten met onderwerpen rondom ondernemerschap, business en innovatie. Ze stelt gasten gerust, vraagt door en zorgt dat gasten met nieuwe inzichten naar huis gaan.
Bonus: dit werkt zowel in het Nederlands als in het Engels.
Ondernemerschap lijkt een droom op Social Media - ik wil daar graag een eerlijker verhaal van maken, EN je de tools bieden om te zorgen dat je je ideeën op een efficiënte manier werkelijkheid kan laten worden.
Prijsrange
Het tarief van Rianne ligt als dagvoorzitter tussen de €1.800,- en €2.500,- euro exclusief BTW en reiskosten per opdracht. Voor podcast of andere vormen is de prijs op aanvraag.
De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen.