Zo scoor jij je eigen sprekersopdrachten

Wat is het geheim van een vaak geboekte spreker? Geloof ons: het is niet het sprekersbureau erachter. Dat klinkt wellicht vreemd als wij dat - als agency - zeggen, maar het is én blijft: de kracht van de spreker zelf. Maar hoe scoor jij je eigen sprekersopdrachten? We got you, lees snel verder.

Het moraal van het verhaal…je hebt géén agency nodig om opdrachten binnen te halen. Je hebt een goed verhaal nodig, de tricks om de aandacht te claimen wanneer je spreekt, een sterke (online) personal branding als spreker en uiteraard een podium om op te spreken. Uit ervaring kunnen we zeggen dat dit dé ingrediënten zijn die een spreker een goede spreker maken - die óók gevonden en geboekt wordt.

De ingrediënten die het verschil maken

Afgelopen jaar hebben wij - zoals je waarschijnlijk weet - hard gewerkt aan het sprekersbureau van A Cup of Ambition. Onze missie ‘more women on stage’ bleef en blijft hierin de leidraad voor alles wat we doen. We doken in de materie en bleven ons verbazen over de vraag ‘waarom staan er zoveel minder vrouwen op het podium’, ‘waar blijven de vrouwelijke rolmodellen’ en ‘hoe helpen we meer vrouwen het podium op’?

In gesprekken met partners, talloze sprekers, en het bedrijfsleven ontdekten we gaandeweg de ingrediënten die écht het verschil maken. Juist voor vrouwen. Het blijkt een selectie skills. En yes: die kun je leren.

Nest step: de selectie voor partners - enkel de top of the market - die onze ambitieuze vrouwen naar het volgende niveau tilt. We sloegen de handen ineen met Great Communicators en Social Nomads (trots!) en doken in de materie en skillsets voor hetgeen dat het verschil voor vrouwen daadwerkelijk gaat maken.

Het resultaat? De Academy voor vrouwelijke sprekers.

Belangrijk: de Academy is er voor elke vrouw die vaker haar podium wil pakken. Welk podium dat ook is. Wil je vol in je kracht leren presenteren? Een duidelijk en goed verhaal overbrengen? Persoonlijk groeien in hetgeen je spannend vindt? In deze Academy ga je hiermee aan de slag.

Zo scoor jij je eigen sprekersopdrachten

De ingrediënten die het verschil maken als spreker zijn de basis van de Academy. Aan het einde van de opleiding heb je (op z’n minst) geleerd om te:

  • Weten hoe je vol vertrouwen spreekt in het openbaar.

  • Je eigen verhaal inhoudelijk te fine-tunen, sticky te maken, en met overtuiging over te brengen aan jouw publiek

  • Jezelf en je verhaal aan de buitenwereld te presenteren zoals dat bij jou en je verhaal past, online presence hello! Oftewel: hoe de wereld je vindt en boekt.

Een groot verschil met andere sprekersopleidingen is dat wij stilstaan (want: één van de ingrediënten voor succes) bij hoe de wereld je vindt en boekt. Exactly: hoe jij je eigen sprekersopdrachten scoort. Want met een goed en rond verhaal, en adembenemende overdracht alleen ben je er nog niet. De ‘more women on stage’ komt pas tot leven ‘on stage’ - ja, je gelooft het niet ;- ). Daarom leer je in de Academy om je eigen opdrachten te scoren. Ben jij klaar om zelf aan de slag te gaan? Mooi. Daar is de Academy precies voor bedoelt. Je hebt daarvoor géén sprekersbureau nodig, want de kracht ligt bij jezelf.

Ook leuk om te weten: aan het einde van de Academy breng je al je geleerde skills in praktijk op een podium tijdens de Pitch Night. Je bent dan helemaal klaargestoomd - denkbeeldig rookgordijn - om zelf je spot te claimen en je opdrachten binnen te slepen.

Hé powerlady, are you ready?

Lees meer over de Academy en besef: het is tijd om je eigen podium te pakken. Want ook jij bent één van onze ‘more women on stage’. Ready? Set? Gooooo