Personal Branding op Instagram, tips van Lynn Quanjel (@whoisthatblonde)

We besteden met gemak 2,5 uur per dag op sociaal media. Ja echt. Je kan social media dus niet meer wegdenken uit ons dagelijks leven. En dat maakt dat sociaal media kanalen krachtige tools zijn voor jou als ondernemer om je doelgroep te bereiken en met hen in contact te komen. In deze blog staat de kracht van Instagram centraal.

Instagram? Yes! Hier kun je jezelf en je bedrijf een gezicht en een persoonlijkheid te geven. En als je er slim mee omgaat, kun je er ook nog serieus geld mee verdienen. Hoe? Influencer en Digital Creator Lynn Quanjell heeft een eigen bedrijf en is gespecialiseerd in social media. Ze heeft 55.000 instagram volgers (@whoisthatblonde) en weet dus precies hoe je de kracht van Instagram slim benut.

Op 16 april geeft zij een workshop in Amsterdam (49,- excl BTW). Hieronder deelt ze een tipje van de sluier. De magische combinatie voor het succesvol opbouwen van een brand op social media.

Tip 1. Weet wie je doelgroep is

Dit is wellicht een weggevertje, maar je doelgroep echt kennen en weten wat ze willen is zo krachtig middel om je doelgroep beter te bereiken. Zo weet je ook aan wie je de content richt. Besluit dus voor WIE jij jouw content schrijft, wie je ideale klant is en voor wie deze boodschap relevant moet zijn.

Tip 2. A picture says more than a 1000 words!

Een prachtig beeld is niet zomaar geschoten. Hierbij is de juiste invalshoek belangrijk en moet het beeld kloppen met wat je wilt vertellen en uitstralen. Gelukkig zijn er honderden tools die je kunnen helpen bij de juiste look & feel. Mocht het nou niet echt vlotten met het maken van mooie foto’s, kun je terecht bij Unsplash waar je foto’s van kan gebruiken waar geen rechten aan verbonden zitten. #handig

Tip 3. Gebruik jouw persoonlijkheid in de tekst

Ga er niet vanuit dat alleen met een beeld mensen weten wat je probeert te vertellen. Bij het mooie beeld is de begeleidende tekst juist een goed moment om nog een beetje extra persoonlijkheid van jezelf mee te geven. De manier hoe het is geschreven zegt veel over de persoon achter het account. Verplaats jezelf in de doelgroep en sluit aan bij de manier van schrijven dat hun aanspreekt. 

Tip 4. Doen, doen, doen!

Last but not least, vooral blijven doen! Het is echt heel veel uit proberen, erover lezen en workshops volgen om de social queen of king te worden. Het is ook een kwestie van je strategie volhouden, een personal brand is niet in een maand gebouwd.

Meer leren? Volg de Workshop Personal Brand op Instagram

De juiste manier van Personal Branding kan zoveel bijdragen voor ondernemers en mensen die echt een impact willen maken. Daarom organiseert A Cup of Ambition een workshop met een mega expert op het gebied van Social Media, Lynn Quanjel! Zij weet als geen ander wat de magische combo voor je kan doen. In 2 uur geeft zij alle ins & outs van wat je moet weten en sluit zij af met een interactief deel waarbij zij haar advies geeft over je content. 

Workshop Personal Branding op Instagram
Datum: 16 april 2020
Tijd: 18:30 - 20:30/21:00 uur
Locatie: The Student Hotel Amsterdam West

Kosten: €61,07 (inclusief BTW & drankje).